معاون اداری وپشتیبانی  سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:

زمینه آموزش 1.5 میلیون شغل در چهار چوب نظام استاد شاگردی و مشاغل خانگی


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد دکتر حاجلو معاون اداری و پشتیبانی  سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ضمن تبریک اعیاد و ایام شعبانیه و عرض تسلیت به مناسبت از دست دادن امام جمعه فقید و فرزانه شهر یزد حجة الاسلام والمسلمین صدوقی اظهار داشت:قطعا رویکرد سازمان مربی محور و مرکز محور خواهد بود و سازمان توجه ویژه به ارتقاء مربیان از نظر دانش نظری و مهارتی و همچنین وضعیت معیشتی و امنیت شغلی آنان خواهد  داشت


وی تصریح کرد : میبایست دو اقدام اساسی در سازمان فنی و حرفه ای کشور با حمایتهای دولت و مجلس شورای اسلامی صورت بگیرد که اقدام اول ایجاد چارت سازمانی برای مراکز فاقد چارت می باشد و در حال حاضر در سطح کشور 271  مرکز آموزش فنی و حرفه ای فاقد چارت سازمانی می باشد.


دکتر حاجلو تعمیم بودجه تجهیز برای مراکز جدید الاحداث را دومین گام اساسی در سازمان فنی و حرفه ای کشور دانست و خاطرنشان کرد:از دوره دولت نهم و دهم حدود 260 مصوبه احداث مراکز فنی و حرفه ای داریم که در حال حاضر بیش از نیمی از پروژه ها احداث شده است و حدود 90 درصد پروژه های احداث شده ٰتجهیز شده است که بخش اعظمی از پروژه هایی که تا دو سال آینده تکمیل خواهد شد ،نیاز به بودجه تجهیزاتی دارد.


وی افزود:در صورت رقم خوردن بودجه مذکور شاهد تحول اساسی در مجموعه فنی و حرفه ای در راستای آموزشهای مهارتهای منجر به اشتغال خواهیم بود.


دکتر حاجلو تاکید کرد:میبایست درنگاه به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در معاونت توسعه منابع انسانی ریاست جمهوری ،جایگاه آموزشی در نظر گرفته شود که در صورتی که این جایگاه آموزشی که در حال حاضر به آن به صورت جایگاه فنی و مهندسی نگاه می شود ، اصلاح شود ، پرسنل سازمان از ظریب 1.1 ، ده درصد افزایش حقوق در احکام و برای مربیان ضریب 1.3 یعنی 30 درصد افزایش حقوق خواهد داشت.


وی یادآور شد: 63 مرکز علمی و کاربردی در مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور شکل گرفته است که هر مرکز مجوز احداث 3 تا 4 رشته را دارد و این مورد یک انقلاب اولیه در سازمان فنی و حرفه ای می باشد که تعداد مراکز علمی کاربردی از بهمن ماه به بیش از 2 برابر افزایش خواهد یافت.


دکتر حاجلو ادامه داد:با توجه به ارتقاء آموزش سازمان از سطح متوسطه به سطح عالی در راستای ارتقاء دانش مربیان سازمان ، تسهیلاتی از جمله پرداخت هزینه تحصیل به صورت وام و باز پرداخت آن بعد از اخذ مدرک اتخاذ شده است.


وی بیان داشت: تعهد آموزشی سازمان در قبال اخذ  درآمد در بودجه سال جاری 39 میلیارد تومان می باشد که این مبلغ در سال گذشته 23 میلیاد تومان بود منتهی درآمد سازمانی در این قسمت صرفآ 7 میلیارد تومان بود.


دکتر حاجلو تعمیم مربیگری به منظور تضمین شغلی کارمندان فنی و حرفه ای ، آموزشهای مجازی و پودمانی بین سطوح را ازجمله برنامه های سازمان فنی و حرفه ای کشور معرفی کرد و افزود:دربحث نظام استاد شاگردی ، سازمان تعهد آموزشی دارد که زمینه آموزش حدود 1 میلیون نفر را در این روش پیشبینی می کنیم و همچنین در زمینه مشاغل خانگی نیز آموزش 500 هزار نفر انجام خواهد شد.


معاون اداری وپشتیبانی  سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در پایان از تغییر نام مرکز تربیت مربی به مرکز تربیت مدرس مهارتی خبر داد و گفت: با استفاده از اساتید مجرب نظری و مهارتی زمینه ارتقاء دانش مربیان و کارمندان فراهم خواهد شد.


شایان ذکر است در پایان این نشست پرسشهای کارمندان فنی و حرفه ای توسط دکتر حاجلو تحلیل و پاسخ داده شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا